SET Max vinner de flesta utmärkelser

Asia Awards ’07 har meddelats. Network18, Filmy, MTV, Nick, SET Max, SET SAB, SET Indien, NGC, Channel [V] och BBC World är vinnarna från Indien.

SET Max har vunnit de flesta guldpriserna totalt fem och två silverutmärkelser. Fyra av guldutmärkelserna vunnits av ‘Cricket is Back’ -showen i den bästa sportkampanjen, bästa semester- / säsongsmässiga kampanjen, bästa speciella evenemangs-promo och bästa promo som inte använder programvideokategorier. Det femte guldet vunnits för ‘Come Play’ i kategorin Bästa sportkampanj. Silver-utmärkelserna vunnits för ‘Gully Cricket’ i kategorin Bästa Interaktiv Promo och ‘Come Play’ i kategorin Best Sports Promo. MTV vann sina silverpriser för ‘On the Job’ i kategorin Bästa redigering och ‘The Big Picture’ i kategorin Bästa Original Logo Design.

Network18 vann sina guldutmärkelser för ‘Studio 18’ i kategorin Best Promo Station Image Promo, för ‘Weekipedia’ i kategorin Bästa fritid och livsstil, och ‘Spelregler’ i kategorin Best Sting. Det vann en silverpris för ‘Breaking News’ i kategorin Bästa Nyheter / Aktuella Promo.

SAB TV vann fem utmärkelser, två guld och tre silvers. Det vann guldpriset för ‘Fame X Ms Spooky’ i kategorin Best Interactive Promo och ‘Fame X Let’ s Fly ‘i kategorin Best Entertainment / Variety Promo. Den vann sina silverpriser för’ Fame X Ms Spooky ‘i Bästa Entertainment Gå Ner Gå Ner I Vikt Snabbt Piller I Vikt Snabbt Piller / Variety Promo och Best Reality Promo kategorier, och för ‘Fame X’ i Gå Ner I Vikt Snabbt Piller kategorin Bästa verklighetskampanj.

Filmy och NGC har vunnit två guld och två silver utmärkelser varje. Filmy vann guldutmärkelser i kategorin Bästa redigering och för ‘Kaun Banega Champu Spoof’ i kategorin Best Comedy Promo. Filmy fick sina silverutmärkelser i kategorin ‘Best In House Station Image Promo’ och ‘Kaun Banega Champu Spoof’ i kategorin Best Comedy Campaign.

NGC Networks Indien vann guldpriser för ‘Fists of Fury’ i kategorin Bästa dokumentärkampanj och för ‘Diwali’ i kategorin någonting för ingenting. Silverprisen blev vunnet för ‘Fists of Fury’ i kategorin Best Documentary Promo och ‘History Rocks’ i kategorin Bästa webbdesign.

Nick India, SET India och BBC World har vunnit två guld och ett silver vardera.

Nick vann guldutmärkelser i kategorin bästa promo och bästa ljuddesign. Det vann silveret i kategorin bästa reklamfilm.

BBC World vann guld i kategorierna Best Integrated Marketing Campaign och Best Print Campaign. Den vann ett silver i kategorin Best Print Ad.

SET India gjorde guld i Best Children’s Program Campaign och Best Entertainment / Variety Campaign kategorier. Det vann silver i kategorin Funniest Spot.

Kanal [V] Indien vann en guld och en silverpris. Den vann guldet för ‘Use Protection’ i kategorin Public Service Announcement och silver för ‘Cigarettes Kill’, även i kategorin Public Service Announcement.

Promax BDA Awards erkänner excellens inom flygreklam och reklam. De fokuserar på det bästa av flygreklam och reklam som skapats för att få kanal, program eller varumärke märkt. I år utdelades utmärkelser i 44 kategorier.