Kanadensiska regeringen föreställer U

tullanläggning kopplad till en autoanläggning i Ontario, eller lastbilar som rensar kanadens tull i Florida, Arizona eller Chicago, alla med målet att hjälpa frakt och människor reser snabbare mellan länderna.

De kanadensiska och amerikanska regeringarna diskuterar dessa idéer.

Ralph Goodale, offentlig säkerhetsminister, sade att han förutser en framtid där bilar kan få sina komponenter att screenas och förseglas för leverans direkt inuti växten. Med tanke på att bildelar kan passera gränsen ett halvt dussin gånger sa han att det skulle undvika snags och öka produktiviteten.

Realpriset av preclearance är när vi kunde expandera det från passagerare till last, sa Goodale.

Chefen för den kanadensiska Automotive Parts Manufacturers Association berättade för Automotive News Canada att det var en komplicerad fråga från en allmän säkerhetssynpunkt, men Gå Ner I Vikt På En Vecka att det också var något som pratades om.

är en del av en pågående dialog som industrin har haft med tjänstemän i båda länderna i flera år skrev Flavio Volpe i ett mail. har nått uppsåt nu och vi ser detta koncept väldigt positivt ut. motpart Säkerhetssekreterare Kirstjen Nielsen.

‘Allmänt i godo’

Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA) har inte varit inblandad i några senaste diskussioner om preclearance men det stöder förbättringar av det nuvarande systemet, sade talesman David Worts.

The Canadian Vehicle Manufacturers ‘Association har pågående samtal med Canada Border Services Agency och ministeriet för offentlig säkerhet.

alltid sagt, det är bra, genom våra säkerhetsprogram, att flytta delar över gränsen på ett sömlöst sätt? CVMA president Mark Nantais sa. gjort mycket framsteg på detta område redan. Vi strävar efter större effektivitet. tillverkare använder redan Trusted Trader Programmet, vilket tillåter företag att deklarera att de är säkra och lågriskhandlare. Det leder till vad Nantais beskriver som väsentligen rullande inspektion vid gränsen.

viktigare för oss är att våra betrodda säljare skickar igenom med minst motstånd som möjligt, sa Nantais.

Medan han anser programmet vara en succé, desto mer sömlös blir gränsen, Gå Ner ett Kilo I Veckan desto bättre. Det eftersom den integrerade bilindustrin lita på just leverans i tid. Varje gång en linje går ner kostar den en automaker 1,5 miljoner dollar i timmen, sa Nantais.

David Adams, som är chef för Global Automakers of Canada, säger att Goodale i teorin har en bra ide för högt värde eller högvolymsändningar. är alltid ett problem och för att sådana åtgärder ska omfamnas, skulle extrakostnaden för säkerhetsåtgärden behöva vara mindre än de befintliga kostnaderna och olägenheterna i samband med flera screeningar och inspektioner, säger Adams.

MYCKET IDEER har en lång historia. flygplatser som inte har tullanläggningar.

För några år sedan kom regeringarna i Harper och Obama överens om nya regler som möjliggör övning i alla former av transportjärn, bilar, bussar och fartyg.

Nu, med Trump administrationen, arbetar länderna med två framtida faser.

‘John Kelly och jag hade en konversation om’ Var skulle vi börja? ‘Han tänkte Boston sin hemstad. Vissa kanadier föreslog antingen Fort Lauderdale, Florida eller Scottsdale (Arizona) Snowbirdtrafik på vintern, ‘Goodale sa i en intervju.

‘Midwesterners skulle säga Chicago.’ Eller någonstans i den amerikanska norden ‘sa han att de kanadensiska skidorterna skulle uppskatta snabbare tillgång till amerikanska Gå Ner ett Kilo I Veckan resenärer. ‘Det finns massor av idéer.’

CARGO GOALEN

Men det större långsiktiga målet innebär last.

Länderna har kommit överens om att träffa våren för att utveckla en plan för vilka regelverksförändringar som krävs för att införa precararans för last utöver ett par tidigare pilotprojekt.

Han sa att han lämnade det första mötet med Nielsen känner sig positiv.

‘Riktigt bra möte’, sa han.

‘Du undrar i det första mötet: Kommer det att finnas en lista med klagomål eller klagomål? Nej. Det finns en lista över viktiga frågor vi arbetar tillsammans. Det är en väldigt bra, konstruktiv och internationell att göra dagordning.’